duminică, 9 decembrie 2012

Ce e aia craciunitze? O’ fi gerilitze? O’ fi cracanitze?





Cand ieream io pion’er romano-sovietic la scoala din Babadag, venea Mos Gerila pe 25 decembrie in fiestecare an! Cu daruri multe, cu stelute rosii in 5 colturi, cu mesaje de la pion’erii so’vetici, cu machete de aveoane rusesti din carton presat (care nu zbura si se sfarama la prima atingere), cu maculatoare si ca’ete rusesti, pe hartie cenusie care facea aschii taioase…Io si cu inca vo doi, baeti de securisti si melitari popolari (cum erea tata, din diviziea Tudor Vladimirescu, organizata de Ana Pauker), primeam cele mai multe cadoori, da io nu  ieream multumit si le luam si p’ale altora!...Mai cu un pumn in nas, mai cu un denunt la derectoru’ scoli’, mai cu amenintare cu violu’ pentru fete…
Dar in 1960 kaghebistu’ de serviciu, mascat in Mos Gerila (arata perfect, cu barba de vata, cu uniforma verde acoperita cu o panza rosie, prinsa cu ace, doar cizmele sovietice grosolane si pusca automata erea din alt film…) a venit si cu cateva carti…Una me-a dat-o miia, ca eram copilu’ unui col’borator de nadejde…
Mie-a devenit cea mai draga carte, am citit-o de am ferfenitit-o, si o am si acum!...E cartea mea de baza si astazi: Manualu’ Miculu’ Turnator!...
A incercat sa mi-o confiste invatatoru’ clasei, un ‘ntelectual dusmanos, care ura din rarunchi or’nduirea popolara!...Da’ am fugit si l-am parat la derector si la colegii lu’ tata, niste securisti de omenie, care a’ venit si ie-a tras o mama de bataie!...Da’ nu l-a omorat de tot, ca ierea singuru’ ‘ntelectual din Babadag…Derectoru nu avea nice 4 clase primare, de tata nu sunt sigur daca avea cat trenul…
………….
Cum de mie-am amintit de Mos Gerila? Ded Maroz, cum ii zicea tata…
Az’ am fo’ la vot!
SRI castiga tot!
Pardon, ARD castiga tot!...
Si cand am intrat IO in sectiea de votare, cu umflata si cu botoxata [mai erea si una Mariea, care tot o gasesc in bucataria de la Vila Lac 2  - o fi din personalu’ SPP? ie cam batrana pentru asta…serveste masa, spala toate rufele si se tot tine dupa mine la 5 metri, ca trebuie sa-i dau cateva scatoalce ca sa nu intre la Vila Dante, cand am program de inot si relaxare cu Nutzyii, sau cu Robertuza, sau cu alte farfuze…]
Si cand am intrat IO, zic, in sectie, s-a declansat o orgie sarbatoreasca!...
A’ organizat bine catindatii ARD evenimentu’!
Florin Baboi canta cunoscuta melodie, Gutza fata de pedelutza canta cu foc, Florin Salam bazaia si el pe acolo…

http://www.youtube.com/watch?v=Aa_5GdgDAsQ 

Si au inceput sa defileze in perechi neste fetisoare imbracate cam sumar, cum imi place si mie!
Da’ cand m-am uitat la fetzele lor, erea sa-mi vina rau!
Uitati-va si voi!



La urma a venit Mos Gerila!
Cu barba mare, cu plete, cu cizme!
Dar cizmele erau exact ca ale kaghebistului pe care-l stiam din scoala primara, iar cand m-am uitat mai atent, l-am recunoscut pe pr’etenu lu’ IO de la Anvers, Viktor Bout!

Si intrebarea lu’ Mos Gerila a fost:

Da’ de ce s-au aruncat Unguent cu Makoveauka si Neamtu pe fereastra de la baie in 29 iulie si au cazut in cap abia acum?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu